Trisdešimt ketvirta pamoka
Refleksive verb (å kjede seg - nuobodžiauti, å føle seg - jaustis). Fakta om Norge apie Oslą.
Trisdešimt ketvirtos norvegų kalbos pamokos trukmė - 28 minutės. Pamoką pradėsime smagiais žaidimais - užduotimis. Gramatikos dalyje mokysimės refleksive verb (å kjede seg - nuobodžiauti, å føle seg - jaustis, å kose seg - gerai / maloniai / jaukiai leisti laiką). Fakta om Norge kalbėsime apie Oslą. Kaip žinia, Norvegijos sostinė – patraukliausias šalies taškas margaspalviam imigrantų mišiniui, siekiančiam įsitvirtinti jame. 2010 m. jis išrinktas brangiausiu miestu pasaulyje, tačiau, anot tyrimų, ir atlyginimai jame vieni didžiausių.
AudioAudio
Nemokamos dalies trukmė - 5 min. Visa pamoka - 28 min.
Video
dictionary
Žodynas
# | Word | Translation | |
---|---|---|---|
1 | Å holde seg i form | Palaikyti gerą fizinę formą | |
2 | Klovnenese | Klouno nosis | |
3 | Å vaske seg | Praustis | |
4 | Jeg vasker meg. | Aš prausiuosi. | |
5 | Du vasker deg. | Tu prausiesi. | |
6 | Han/hun/det vasker seg. | Jis / ji prausiasi. |
Nemokamoje dalyje pateikta tik dalis žodžių.
notesUžrašai
Sveiki visi, įsijungę norvegu24.lt trisdešimt ketvirtąją pamokėlę! Taip taip, pasigarsinkite! Mes džiaugiamės, kad šiandieną vėl nusprendėte skirti laiko gražiai ir taisyklingai norvegų kalbai. Nuėjome ilgą kelią – jau išmokome išties nemažai.
Šiandieną išmoksime refleksive verb – Å vaske seg, Å kjede seg ir t.t. Ne vieną kartą pamokėlių metu su jais susidūrėme, o šiandieną imsime ir išmoksime juos. Nusiteikiame ryžtingai ir pradedame pamoką, kaip įprasta, klausymo ir tarimo pratimais.
- - Sveikas, Janai, kur buvai, ką veikei, ko toks paišinas?
- - Hei, Ema, hei alle sammen! Jeg har vært hos Lise. Jeg har reparert bilen hennes.
- - Kaip aš ir spėjau, Janas buvo pas Lizą ir remontavo jos automobilį. Hvordan gikk det? Kaip sekėsi?
- - Nei da... hun har lyst på ny bil. Ji nori naujo automobilio. Nå blar jeg gjennom bilannonsene i avisen. Dabar aš peržiūrinėju automobilių skelbimus laikraštyje.
- - Janai, ar gali man padėti šioje pamokoje?
- - Ja, det kan jeg gjøre!
Puiku! Pažaiskime porą žodžių žaidimų.
Turite pasakyti penkis raudonos spalvos daiktus, maisto produktus norvegiškai. Kiekvienam žodžiui sugalvoti turite 10 sekundžių – girdėsite tiksint sekundes. Pasiruošę? Pradedame.
O štai mūsų penki raudoni daiktai norvegiškai. Janai, aš sakau vieną, o tu – kitą, gerai? Mokiniai, o jūs nesėdėkite užsisvajoję, kartokite mūsų sugalvotus "raudonus" žodžius garsiai drauge su mumis:
- - Ok, ok. Du begynner, Ema.
- - Na gerai. Brannbil - gaisrinė mašina.
- - Hmmm... Rødvin - raudonas vynas.
- - Paprika.
- - Rose - rožė.
- - O, štai kokį puikų žodį sugalvojau. Klovnenese – klauno nosis.
Dabar antroji klausymo užduotėlė, kuri patikrins jūsų taisyklingos žodžių tvarkos sakinyje gebėjimus ir lavins suvokti bendrąją sakinio prasmę. Jums reikia sudėlioti padrikai išmėtytus žodelius į vieną tvarkingą sakinį. Pasiruošę? Pradėkime:
Vi | tror | at | vanskelig | oppgaven |kanskje | for | er | denine
Teisingas sakinys:
Vi tror at denne oppgaven er kanskje for vanskelig. - Mes manome, kad ši užduotis galbūt yra per sunki.
Ar buvo sunku? Pabandome dar vieną. Pasufleruosiu, sudėlioję kitus žodelius gausime klausimą:
Hvordan | kan | du | stole | på | en | kjenner | ikke | du?
Štai koks klausimas buvo išsimėtęs:
Hvordan kan du stole på en du ikke kjenner? - Kaip gali pasitikėti tuo, kurio nepažįsti – arba – kaip gali pasitikėti nepažįstamuoju?